Customer Journey Analyse

Bij een Customer Journey Analyse brengen we je doelgroep in kaart waarbij we kijken naar hoe je doelgroep zich gedraagt, wat ze denken en waar ze te bereiken zijn. 

Deze analyses (o.a. de customer journey analyses) worden gemaakt op basis van data en kwalitatieve onderzoeken. Tijdens de zoektocht naar een dienst of product komen potentiële klanten in aanraking met verschillende kanalen op verschillende momenten. Het is belangrijk om te analyseren welke reis deze (potentiële) klanten afleggen om vervolgens in kaart te brengen waar je als bedrijf aanwezig dient te zijn. Concreet, het is essentieel om vanaf het oriëntatieproces tot en met aankoopproces in beeld te komen bij jouw doelgroep, zodat ze jouw bedrijf onthouden en niet die van jouw concurrenten.

Het begrijpen van klantgedrag zorgt ervoor dat nieuwe én bestaande klanten gedurende hun zoektocht naar diensten/producten niet onder uw bedrijf uit kunnen! Bedrijven die achterblijven zullen niet eens meer meegenomen worden in het oriëntatieproces. Een gemiste kans!

Werkwijze

Hoe voeren wij een Customer Journey Analyse uit?

  1. Het uitwerken van ‘Customer Journey Maps’ door middel van een Strategische Sessie
  2. Het uitvoeren van interne en externe analyses door middel van interviews bij medewerkers en klanten
  3. Het uitvoeren van data analyses door middel van online tools

Door deze drie informatiebronnen te koppelen kunnen we de Customer Journey verbeteren voor jouw klanten en daar ga jij op termijn altijd van profiteren.