Waarom ‘koud bellen’ nog steeds een gangbaar model is in de B2B?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Waarom ‘koud bellen’ nog steeds een gangbaar model is in de B2B?

Anno nu bestaan er ontelbare platformen om nieuwe leads op te doen. De bekendste hiervan zijn Linkedin, Twitter, Facebook, Instagram, Google+ en Youtube. Hierop is een over-load aan informatie beschikbaar om leads te generen en uiteindelijk zakelijke deals te sluiten. Vaak mikken de bedrijven die hierop adverteren, en dan met name de niet zakelijke social mediakanalen, op impulsaankopen of impuls informatie aanvragen. Dit is een korte termijn aanpak en zal de klant niet voor de lange termijn gaan binden. Op het moment dat de klant ergens anders goedkoper of beter kan, dan is het te laat. Om een lange termijn klant relatie aan te gaan is menselijke interactie vanuit de inhoud nodig en die zal altijd beginnen met een persoonlijke kennismaking.

I LOVE COLD CALLING

De telefoon pakken, de juist persoon targetten en bellen is niet voor iedereen weg gelegd blijkt in de praktijk. Daar komt New Bizniz om de hoek kijken. Wij gaan voor lange termijn, in deze tijd is dat echt geen overbodige luxe. Continuïteit van uw business is meer gegarandeerd door het actief benaderen van potentiële klanten. Door de ruime keuze op het web is het niet vanzelfsprekend dat u de juiste klanten aantrekt. Naast SEO en SEA is de focus op Business Development serieus onontbeerlijk. De tijd van een website maken, deze on-line knallen en wachten op klanten is duidelijk voorbij.   Activiteiten zowel online als offline zijn broodnodig. Zo geldt dat ook voor persoonlijk interactie zowel telefonisch als life aan tafel bij de klant. Dit versterkt de banden en vergroot de kans op commitment van zowel leverancier als klant zijde.

Door een persoonlijke kennismaking is de kans op een order 2 x groter dan door alleen een on-line aanbod te voeren, en ja natuurlijk werkt dit alleen mits u geen potloden verkoopt. Met ander woorden Cold calling werkt als het aanbod een grote waarde betreft of een bepaalde schaarste invult in uw branche, sector of markt. Wij zijn ervan overtuigd, u ook?

New Bizniz – succes is een keuze

Leave a Replay

Sign up for our Newsletter

Wij streven ernaar om eens in de zoveel tijd een nieuwsbrief te verzenden met onze laatste updates. Wij houden ons aan de AVG Wetgeving.