Branding en Positionering

Onderscheidend zijn in jouw vakgebied of markt? Dat doe je alleen met een duidelijke branding en positionering van je merk.

Een goede branding omvat zoveel meer dan een gaaf logo en goede slogan. Hoe positioneer jij jezelf ten opzichte van de concurrent? En wat denkt de consument eigenlijk wanneer zij in aanraking komt met jouw merk? Je wil natuurlijk ook een emotionele connectie met je klant maken en de aandacht vasthouden. Maar hoe doe je dat? Om dat te bereiken heb je een duidelijke branding en positionering van je merk nodig. Hiermee ga jij een positieve eerste indruk achterlaten. Want die kans krijg vaak maar één keer.

We gaan nadenken over welke boodschap wil je over brengen en hoe gaan we die plaatsen? Hoe ziet die boodschap er dan uit? Je wil graag over brengen wie je bent en wat je toegevoegde waarde is of welk probleem jij oplost voor je klant. Want wie ben je eigenlijk? Een simpele vraag, maar een lastig antwoord. 

Werkwijze

De eerst stap is het intern en extern onderzoek. De gegevens die we daaruit verkrijgen vormen de basis voor de ontwikkeling van je nieuwe identiteit, positionering en nieuwe branding.  Nadat alle stappen zijn uitgewerkt, ontwikkelen we een brandbook voor jouw bedrijf. Hierin leggen we huisregels vast rondom jouw branding en identiteit, zoals: logo, visitekaartjes, templates voor documenten, e-mail, en social media.

Ons advies is elk half jaar kritisch te kijken naar jouw merk. Past dit merk nog bij de normen, waarden, visie, en missie die jij wilt uitstralen met je bedrijf? En sluit de visuele identiteit hier nog op aan? Misschien is dan tijd voor een rebranding traject. Wij staan voor je klaar.