Branding en Positionering

Onderscheiden van de concurrent? Dat doe je alleen met een duidelijke branding strategie en positionering.

We gaan bepalen hoe we jouw merk op de markt gaan zetten: welke boodschap wil je over brengen en hoe gaan we die plaatsen? Hoe ziet die boodschap er dan uit? Je wilt over brengen wie je bent en wat je toegevoegde waarde is. Want wie ben je eigenlijk? Een simpele vraag, maar een lastig antwoord.

 Het omvat zoveel meer dan een gaaf logo en een goede slogan. Hoe positioneer jij jezelf ten opzichte van de concurrent? En wat denkt de consument eigenlijk wanneer zij in aanraking komt met jouw merk?

Je wilt natuurlijk gezien en gewaardeerd worden. Net als iedereen, wil je opvallen in een overvolle markt. Je wil natuurlijk ook een emotionele connectie met je klant maken en de aandacht vasthouden. Maar hoe doe je dat? Om dat te bereiken heb je een duidelijke branding & positionering strategie en nodig. Zodat jij een positieve eerste indruk achter laat. Want die kans krijg vaak maar één keer.

Op basis van jouw identiteit wordt een brandbook of huisstijlhandboek ontwikkeld. Hierin staan de huisregels rondom jouw identiteit beschreven, zoals: logo, visitekaartjes, templates voor documenten, e-mail, en social media.

We adviseren elk half jaar kritisch te kijken naar jouw merk. Past dit merk nog bij de normen, waarden, visie, en missie die jij wilt uitstralen met je bedrijf? En sluit de visuele identiteit hier nog op aan? Misschien is dan tijd voor een rebranding traject. Wij  helpen jou bij dit rebranding traject.